Toepassing van het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017 en latere wijzigingen.
Goedkeuring van het verslag van de open zitting van de gemeenteraad van 14 februari 2022.
Aan de gemeenteraad wordt gevraagd om haar goedkeuring te verlenen aan het retributiereglement voor de bestuurlijke inbeslagname en de stalling van voertuigen.
Benoeming lid van de Raad van Bestuur van het Autonoom Gemeentebedrijf Herk-de-Stad in opvolging van een ontslagnemend bestuurslid.
De gemeenteraad wordt gevraagd om akkoord te gaan met de opdracht tot uitvoering van bestuurskrachtmeting voor Lummen, Halen en Herk-de-Stad.
Er wordt goedkeuring gevraagd aan de gemeenteraad voor de offerte – opmaak rooilijnplan – bepalen juridische grenzen – project 'wegenis – en rioleringswerken Rummenweg'.
De gemeenteraad wordt gevraagd de lastvoorwaarden en gunning - 2021-10670 - aankoop urnestenen op afroep 3 X verlengbaar (2022 - 2023 - 2024 -2025) goed te keuren.
De gemeenteraad wordt gevraagd om goedkeuring van de lastvoorwaarden en gunningswijze - 2022-10801. De Aankoop, levering en plaatsing van zonnepanelen op het hellend dak van de gemeentelijke werkplaats.
Aan de gemeenteraad wordt goedkeuring gevraagd voor de lastvoorwaarden en gunningswijze voor de renovatie van de gemeentelijke loods Industrieweg 1305.
Aanvraag tot investeringssubsidie door vzw Jeelobee voor renovatie toiletten, akoestische ingrepen en verfwerken.
Er wordt goedkeuring gevraagd aan de gemeenteraad voor de ontwerpakte voor aankoop van een perceel grond, ter plaatse genaamd 'Schakkebroek Het Gehucht', gekadastreerd volgens titel sectie B nummer 829/Y, voor een oppervlakte van één en vijftig are (51a) en volgens recent kadastraal uittreksel sectie B, nummer 0830EP0000, voor een oppervlakte van negenenveertig are drieënzestig centiare (49 a 63 ca).
Er wordt voor de afdeling Grondgebiedszaken, dienst Omgeving, een diensthoofd ad-interim en omgevingsambtenaar (stedenbouwkundig luik) gezocht.
Hiervoor wordt een overheidsopdracht uitgeschreven waarvoor we een termijn voorzien (looptijd interimovereenkomst) van negen maanden. Vermoedelijke startdatum interimaris: 11 april 2022.
Kennisgeving van proces-verbaal vergaderingen.
Kennisgeving van briefwisseling gericht aan de voorzitter.
Kennis te nemen van de vragen van de N-VA-fractie en het antwoord hierop geformuleerd door de betrokken schepen.
Er wordt gevraagd aan de gemeenteraad om het gemeentebestuur de opdracht te geven om op korte termijn het park van enkele camera's te voorzien.
Kennis te nemen van de vragen van de N-VA-fractie en het antwoord hierop geformuleerd door de betrokken schepen.
Kennis te nemen van de vragen gesteld door de N-VA fractie en de antwoorden hierop gegeven door de betrokken schepen.
Kennis te nemen van de vragen gesteld door de N-VA fractie en de antwoorden hierop gegeven door de burgemeester.
Er wordt gevraagd aan het schepencollege om zo spoedig mogelijk een overleg met de bewoner te beleggen om deze te horen teneinde in een constructieve en open sfeer een degelijk vergelijk te vinden over de aangeklaagde feiten en schade.
Goedkeuring van het verslag van de besloten zitting van de gemeenteraad van 14 februari 2022.
Er wordt goedkeuring gevraagd aan de gemeenteraad voor de aanstelling van de gemeentelijk omgevingsambtenaar.
Namens Gemeenteraad,
Nathalie Creten
Waarnemend Algemeen Directeur
Lore Michiels
Voorzitter